Stuvi Blog

a fapados bejegyzés

Ha szétcsúsztam...

2017. február 17. 22:29 - FapadStuvi

az én praktikám

Kicsit eltűntem tudom, bocsánat, szánom-bánom, de összejöttek most a dolgok. Sokat repültem, keveset aludtam, szarul ettem és még egy kis magánéleti bizbasz is beköszöntött, mert hát miért is ne. Igaza volt öregapámnak, a baj mindig csőstül jön. Nézzük meg akkor azt, ha van egy ilyen elcseszett hetem, hogyan rázódom vissza a normál kerékvágásba.

Hajnali blokkokban általában az első a legnehezebb, főleg, ha nem dolgoztam előtte pár napig, mert akkor kb. képtelelenség hogy elaludjak 11 előtt, az meg már súlyosan késő a hajnal 3-kor keléshez. Utána persze egész napos kávétöltettel kihúzom a napot, de ahogy hazaérek máris aludni akarok délután, ami nem jó ötlet, mert, ha ledőlök 2-3 órára akkor este 7-kor kelek és az egész kezdődik előröl. Úgy el tudok csúszni 4-5 ilyen nappal, hogy néha amikor felébredek azt sem tudom fiú vagyok-e vagy lány és hogy most éppen azért van sötét, mert nagyon késő van, vagy mert nagyon korán. Nyáron talán egy fokkal jobb a helyzet, de csak talán, és csak eggyel. Na egy ilyen szétcsúszott hét után szokta azt mondani a testem, hogy oké kedvesem, eddig és ne tovább. Jönnek a tünetek. Az állandó ásítozás és tompa fejfájás az alap. Mivel ugye az evés és vízfogyasztást a kávé és a zacskós leves plusz csoki kombó váltja fel, jön a kiszáradás, a hasfájás, mindenféle emésztési problémák. Egy ilyen szessön alatt öregszem 10évet szerintem. Annyiból én szerencsésnek mondhatom magam, hogy ha elhatározom, akkor pikk-pakk össze is tudom szedni magam. Ezt szeretném megosztani veletek, hogy hogyan. Nem kell hozzá túl sok minden, semmi csodaszer, csak egy kis tudatosság.


Reggel ilyenkor nagyon fontos, hogy NE kávéval kezdjem a napot. Ilyen időszakban én mindig narancs levet választok, mert annak szeretem az ízét és az illatát a legjobban. A következő, hogy reggel mindig egyek. Általában ilyenkor nekem a szénhidrát vált be, az sem baj, ha édes. Gabonapehely, croassant, vagy müzli szokott nyerni. Utána, ha már nem üres a gyomrom és hidratáltam is rendesen, akkor azért a kávé is jöhet, de csak egy. Ilyen időszakban áttérek a teára. Fekete vagy zöld tea, abból mondjuk egy ebéd után, meg egy valamikor késő délután. Nem tudom mennyivel egészségesebb a tea, mint a kávé, de az biztos, hogy én jobban érzem tőle magam és az elég. A másik dolog, hogy ilyenkor extrán odafigyelek a folyadék bevitelre. Már reggel egy nagy pohár vízzel veszem be a vitaminokat, általában Pharmaton Vital-t szedek, kálciumot és vasat (utóbbit a háziorvos írta fel), majd egész nap minden órában iszom egy pohárral. Egyébként munkában másfél liter vizet kapunk, egy üvegben egy napra és amúgy csak belekortyolok amikor éppen eszembe jut, de ilyenkor pohárba öntök mindig és óránként legalább egyet megiszok. A táplálkozás egy átlag napon mondjuk valamilyen készen kapott szendvicsből, csokiból és zacskós levesből áll (sajnos) aztán, hogy ne legyen nagyon lelkiismeret furdalásom megeszek hozzá egy banánt vagy egy narancsot. Ilyen tudatosabb időszakokban, mivel időm azért nincs több, ugyanúgy csomagolt élelmiszert veszek, de inkább ivójoghurtot, salátát, tonhalat, sajtot, túrót, gyümölcsöt próbálok vásárolni. A bőröm állapota is jelentősen romlik ilyenkor. Az arcom szürke, a szemem karikás, nem mindig van türelmem rendesen lemosni a sminkemet (nagy hiba) és a hideg is megviseli. A cserepes ajkaimra a carmex csodaszereit szoktam használni, tök mindegy melyiket még soha sem csalódtam.  Már a sminkelés előtt felviszem a számra, amikor hidratálok. Ez a másik lépés, ami a rohanásban kimarad. Mindig tenni kell(ene) pedig az alapozó alá hidratáló krémet. Jelenleg a bodyshop e vitaminos arckrémét használom, de ez változó, éppen, ami eszembe jut azt veszem, a lényeg, hogy mindig alaposan hidratáljuk kívülről és belülről is.
Az alvás problémát a legnehezebb helyrehozni. Az már alapból sokat segít mondjuk, ha a napi 3-4 kávét 1-re redukálom, de attól még nem mindig vagyok álmos akkor amikkor kéne. Ezen az szokott segíteni, ha az aktuális sorozatomat lecserélem egy könyvre. Nem nézegetek már olyankor se telefont, se képernyőt, csak próbálok relaxálni. Ez a legnehezebb egyébként nekem, mert nem tudok parancsra aludni. Lefekvés előtt egy nagy séta néha segít, de ebben a hidegben igen nehéz rávennem magam, hogy kimenjek. Amire pedig mindenki azt mondja, (és nekünk oktatják is) hogy nem jó az a lefekvés előtti evés, illetve alkohol fogyasztás. A pia valóban nem vált be. Csak forgolódom tőle, meg nyugtalan leszek, de az evés… Imádok jóllakottan lefeküdni. Nem degeszre zabálva, de azért teli pocakkal. Olyankor reggel is sokkal jobb kedvvel ébredek.

Sajnálom, ha ez a poszt most nem lett olyan izgi, főleg a pasik számára, de mivel ez is a témához kapcsolódik és igencsak aktuális volt nálam, gondoltam megosztom veletek. Egyébként egy-két hétnyi ilyen kellemetlenséget nagyjából 4-5 nap alatt ki tudok magamból kúrálni és tényleg csak egy kis odafigyelés szükséges. Még mesélek :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stuviblog.blog.hu/api/trackback/id/tr3112269824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balv 2017.02.18. 04:47:24

Ha nem tudok aludni akkor elszámolok 3-ig és már alszom is. Néha előfordul, hogy fél négyig...
Mivel ez a Te blogod, azt hiszem nem kellene szabadkoznod a tartalmát illetően.
Mesélj még! ;)

Jossarian 2017.02.18. 06:32:56

Alvashoz, ha nem tudsz elaludni hallgass hangoskonyvet, nem hangosan :), lehetoleg olyant amit mar kivulrol tudsz vagy eleg unalmas. Igy nem figyelsz arra, hogy most epp nem tudsz elaludni es hopp, mar el is aludtal. Ird meg, hogy valt be nalad... A blogod jo, kitartast a munkadhoz, remelem nem daral be teljesen. Bar nem jarok fapadossal es nem is repulok csak ha nagyon muszaj 10 evente egyszer, erdekes olvasni errol.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.22. 13:14:30

Nocsak, mar alabb is hagyott a lendulet?
süti beállítások módosítása