Stuvi Blog

a fapados bejegyzés

Azt hitted…

2017. február 08. 09:00 - FapadStuvi

tévhitek, amikkel gyakran találkozom

stocksnap_671b64bc64.jpg

Ahogy az első bejegyzésemben is említettem már, az egyik kedvenc beszólásom, ha szóba kerül mivel foglalkozom az „akkor Te bejárod a világot”. És tulképp ezt az állítást sem megerősíteni, sem élesen cáfolni nem tudom. Én ugyanis igyekszem bejárni. Mindent, amit csak lehetőségeim engednek. Mondjuk egyrészt ezek elég szűkösek, másrészt pedig nem pontosan a munkámban, de a munkámnak köszönhetően. Rengeteg előnye van annak, hogy vagyok olyan szerencsés és ezt a szakmát űzhetem. Nem kezdem el most ezeket sorolni, de a kedvenceim: a relatíve sok szabadidő és a kedvezményes repjegy. Egyébként pedig az sem jön rosszul, hogy egy olyan kis közösség vagyunk, ahol gyorsan és könnyen áramlik az információ és szinte mindenki utazgat. Szóval, ha már nagyon tervezek egy utazást, nincs más dolgom, csak pár napig kérdezgetem azokat, akikkel éppen együtt repülök, hogy jártak-e már ott, és máris kapom a jobbnál jobb úti tippeket. 

Egy átlag napon sztenderd eljárásban viszont nem maradunk kint sehol, nem shoppingolunk a duty-free-ben és nem megyünk várost nézni sem. A forduló időben nem pihenünk, nekünk az nem szünet. Miután minden utas elhagyta a fedélzetet a célunk az, hogy mihamarabb tudjuk fogadni a következőket. A többi dolog mellett a fedélzetet megpróbáljuk a lehető legkulturáltabb állapotba hozni, ami nem mindig egyszerű. Sajnos néhányan szerintem azt gondolják, hogy úgyis jön majd utánuk a takarító. Ez nem igaz. A fapados modell lényege a maximális kihasználtság. A gépek jönnek-mennek egész nap és csak este, ha leálltak akkor van takarítás. Vagy akkor, ha valami „baleset” történt. Hányás, extra dzsuva, netalán tán valaki ne adj isten bepisilt. Mert igen, ilyen is megesik. Nagyon sok mindennel találkozunk nap mint nap.
És akkor itt térnék ki a másik a tévhitre, amit, ha meghallok komolyan rettenetesen dühös leszek és azt érzem, hogy bokán rúgnám az illetőt. NEM, nem „csőpincérek” meg „vendéglátósok” vagyunk. Persze felszolgálunk enni, inni, mert az is a feladatunk és mert ez is az utasok kényelmét szolgálja, de közel sem ezért vagyunk ott. Nem akarom most itt piedesztálra emelni a foglalkozásomat, de könyörgöm azért ne is becsüljük alá. Öt hétig készítenek fel minket, igen komolyan az előttünk álló dolgokra. Jó, nyilván nem hajtunk végre kényszerleszállást minden nap, sőt még dekompresszió sem fordult elő gyakorta, de azért majdcsak minden nap emlékeztetjük rá magunkat, pontosabban a vezető légiutas-kísérő emlékeztet rá minket, hogy adott esetben mi lenne a teendő. Az periodikusan ismétlődő tudásfrissítő tréningekről nem is beszélve. Tudnunk kell többek között tüzet oltani, sérültet ellátni, légző maszkot használni, sőt még az irányító toronnyal kommunikálni is megtanítanak. Az alaptréning és a vizsga több modulból áll. Nagyon fontos természetesen mindegyik, de amivel a leggyakrabban találkozunk azok a medikai esetek. Sokszor fordul elő, hogy valaki elájul, pánikrohamot, epilepsziás rohamot kap stb. stb. Mi nem a földön vagyunk, hogy hívjuk a mentőket, akik majd csak elinstruálnak valahogy, hogyan kezeljük a helyzetet, vagy ne adj isten hogyan tartsuk életben a szerencsétlent. Mi ott, és akkor magunkra, a tanultakra és egymásra vagyunk utalva. Tudjuk, hogyan és mikor kell oxigént adni, tudjuk hogyan kell sebet ellátni, tudjuk hogyan ismerjük fel a stroke-ot vagy az infarktust és mit tegyünk, ha felismertük. Újra tudunk éleszteni és még sorolhatnám.
Szerencsésnek mondhatom magam, mert nálam személy szerint még nem sok ilyen fordult elő, de azt a néhány kisebb esetet is sikerrel, egy csapatként megoldottuk.

 

Remélem, most már érted Te is kedves olvasó, hogy elsősorban azért vagyok ott, hogy vigyázzak Rád és nem CSAK azért, hogy a kedvedben járjak. Még mesélek :)

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stuviblog.blog.hu/api/trackback/id/tr6612235622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Colonel Maybourne 2017.02.08. 10:44:59

A poggyászoshoz nem lehet hozzászólni, ezért itt teszem fel a kérdést, talán te másképp látod belülről:
- Hogy lehet az, hogy a legacykon nem igazán nézik a méretet/darabszámot mégis mindig (legalábbis az eddigi 3000+ utamon ebből nem volt probléma)elfér a cabin baggage? A fapadoson meg cirkusz? Köszi.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.08. 10:50:42

A helyedben meg annyit hozzatettem volna, hogy az alaptrening vegen levo vizsgakat minden evben meg kell ujitani, ez biztositja a szakszo megtartasat.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.08. 11:52:01

@Colonel Maybourne: Bar nem nekem szol a kerdes, de - szakmabelikent - hadd mondjam el a sajat tapasztalataim. Szerintem ez nem csak magan a szolgaltaton (azaz legitarsasagon) mulik, hanem az utasprofilon is. A legacyk arai az esetek tulnyomo tobbsegeben magadabbak a low-cost profilu legitarsasoknal. Mondjuk sok helyre mar kezd begyuruzni a fapados mentalitas (nincs ingyen poggyasz, nincs kaja stb), azert a legtobbjuknel meg a jegy araban benne van a feladott csomag. Marpedig, ha ingyen lehet feladni a csomagot, akkor meglatasom szerint az emberek nagyon nagy resze inkabb tobbet, nagyobb taskaba pakol, igy az mehet a gep hasaba. A fapadoson viszont mindenki minel olcsobban, minel tobbet szeretne vinni. Ezert probalja meg mindenki kimaxolni a kabinpoggyasz meretet. Aki ingyen feladhatja a borondjet, az nem fog meg plusz mindenfele kocoleket magaval cipelni a kabinba. Persze ez sem altalanos, de velemenyem szerint ez is kozrejatszhat. Egyebkent en full-fare cegnel dolgozom, csak szelestorzsun repulok, de itt is vannak olyan jaratok, ahol az utasok fele megtolti szinte az osszes tarolohelyet, aki pedig utoljara jon, az jobb esetben kuszkodik az elhelyezessel, rosszabb esetben pedig offloadoljak a csomagjat.

vwxyz 2017.02.08. 22:36:25

@Tshu-hash: Szerintem is ez a fő ok, ezt már csak kiegészíti, hogy fapadon a sűrűbb székezés miatt eleve több utas csomagját kell elhelyezni ugyanakkora helyen. De a Wizz-féle fizetős nagy-kézis módszerrel egyből tágasabb lesz a tér :)
Fapadon és legacyn egyaránt sokszor látom, mennyire pazarlóan bánnak sokan a hellyel. A kedvencem az, aki berakja keresztbe a gurulóst, majd mellé fekteti a kabátját, nehogy összegyűrődjön. Aztán sopánkodik, ha az 50-kilós sztyuvi tetrisezik odafenn :)

qwertzu 2017.02.08. 22:36:31

Az előzetes moderáció szerintem felesleges, a csürhe általában csak akkor esik be, ha főoldalra rakják a blogot.

qwertzu 2017.02.08. 22:36:33

@Colonel Maybourne: Mert ahol nem fizetős a feladott poggyász, ott tényleg csak azt viszik fel, amit muszáj. Ahol viszont igen, ott mindenki igyekszik feladott csomag nélkül megoldani.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.08. 22:36:37

@Colonel Maybourne: A fapados gépeken nincs se first class, se business, vagyis több ülés fér el ugyanakkora gépen, valamint a férőhelyek százalékos kihasználtsága is nagyobb, így egy utasra kevesebb csomagtartó jut.

Terézágyú 2017.02.09. 16:04:56

Én most is azt hiszem, hogy pincérek. Akkor is ha egy puccos helyen vannak, akkor is ha ki vannak képezve életmentésre...

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.09. 16:05:06

@FapadStuvi: Meg egy utolso visszakanyarodas a poggyasz temahoz (nem kellett volna letiltani annal a posztnal a kommentelest, akkor nem itt irnank :D): Azt kellene meg a "nepnek" a fejebe vesni, hogyha a rohadt nehez cokmokjat nem birja felrakni a poggyasztartoba, akkor ne varja el az 50 kilos sztyuvilanykatol, hogy o felrakja helyette. Nalunk hivatalosan ki van adva, hogy amennyiben az utas csomagjanak felrakasabol adodik barminemu serulesunk, az nem szamit munkahelyi balesetnek. Azaz segithetek neki felrakni, de ha egyedul csinalom, akkor magamra vessek, ha barmi er (bar nem lanyka vagyok, es nem is 50 kilo). Ezert en a kovetkezot vezetnem be a check-in pultnal: ha az utas fel tudja a feje fole emelni a kabinpoggyaszat (ami termeszetesen a merethataron belul van), akkor felviheti a gepre. Ha nem tudja, akkor keressen utastarsat, aki segit neki, vagy mehet a csomag a gep gyomraba.

Colonel Maybourne 2017.02.09. 16:05:13

@qwertzu, vwxyz, Tshu-hash: szerintem jók a meglátásaitok, köszönöm a véleményeket.

Colonel Maybourne 2017.02.09. 16:05:18

@Online Távmunkás: Az osztályok az ülésszámot B738 / A320 esetében nem befolyásolják, előbbit 180 körülre székezik, az A320 esetében mondjuk legacy tipikusan 168, fapados 180-nal megy. Persze ha van "business", akkor ott a középső szék üresen marad.

cardiobascuralis 2017.02.10. 08:44:17

@Tshu-hash:
Lehet, hogy blogot kéne írnod, jelen bloggernél jobban és jóval helyesebben írsz.
Csak előtte keress egy nagy zsák ékezetet. Ha kell, küldök mailben.

@Colonel Maybourne:
B-738 nincs. B-737 van.

cardiobascuralis 2017.02.10. 08:44:27

"sőt még az irányító toronnyal kommunikálni is megtanítanak"
Helyesen írni nem?
Mert a mellékelt ábra szerint az sem ártana.

És bizony de, „csőpincérek” meg „vendéglátósok” vagytok. Maga a steward szó és annak női változata, a stewardess is hajópincért jelent alapjelentésben.

Arról nem is beszélnék, mennyire komoly az a szakma, amit 5 hét alatt meg lehet tanulni.
Egy kőműves szakmunkásképző 3 éves.

A repirányítók, akik csak videójátékot játszanak egy képernyő előtt (jó, mondjuk ha elbasszák, sima reboottal nem kerül megint a lezuhant gép a levegőbe), azok is kb. 4 hónapos tréninget kapnak.

"azért vagyok ott, hogy vigyázzak Rád és nem CSAK azért, hogy a kedvedben járjak"
Utóbbit mekkora mértékig?

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:27:39

@cardiobascuralis: Valojaban nem a szakmat tanitjak meg 5 het alatt, hanem csak az alapveto biztonsagi es veszhelyzeti tennivalokat, es egy viszonylag komoly elsosegelykepzes is resze a treningnek. Termeszetesen arrol is szo esik, hogy az utasokat hogy kell kezelni, de ehhez azert erzek is kell. Viszont az mindenkeppen erdekes, hogy pont azokat a dolgokat tanulod hosszabb ideig, amikre remelhetoleg soha (veszhelyzet, kenyszerleszallas, gepelterites), vagy tenyleg csak nagyon ritkan (orvosi esetek: asztma, stroke, infarktus, zuzodas, vagas, szules, halalozas, stb.) lesz szukseg, mig a munkaido nagy reszet kitevo, ugynevezett "customer service"-re valo felkeszites eleg gyorsan lezajlik. Ennek egyik oka, hogy eleve a felveteli soran azt is nezik, hogy kiben mennyire van meg ez a fajta hozzaallas, masreszt az osszes lehetseges forgatokonyvre (ertem ezalatt az utasok altal felvazolt problemakat, panaszokat, kereseket) ugysem lehet honapok alatt sem felkesziteni senkit. Bar nem tul regota repulok (a jovo heten lesz 5 eve, hogy elkezdtem), valamint a koromnak, es az elozo munkahelyeimnek koszonhetoen van mar nemi elettapasztalatom, meg igy is van olyan utas, aki tud olyat kerdezni, vagy mondani, ami utan eleg nehez megallni, hogy a dobbenet ne uljon ki az arcomra.

AcidJazz 2017.02.10. 14:27:53

@cardiobascuralis: Hülye is vagy meg ahogy elnézem az utolsó mondatodat paraszt is. Amúgy helyesen írtam?

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:27:56

@cardiobascuralis: Ha hiszed, ha nem, mar gondolkodtam a blogolason, eleg sok(k) hatas er szinte minden nap a munkaval kapcsolatban. Azonban egyreszt a kezdeti lelkesedesem alabbhagyott, masreszt nem hiszem, hogy eleg valasztekosan fogalmazok. Tovabba az is aggaszt, hogy - mivel nalunk az utak nagy resze hosszabb, ezert rendszeresen toltunk 1-2-3 napot kulallomason, szallodakban elszallasolva, koltopenzzel tamogatva - csak irassal (legalabbis szerintem) nem lehetne egy hasonlo temaju blog olvasokozonsegenek erdeklodeset sokaig fenntartani. Fotokat is kellene hozzaadni, azt pedig meg rosszabbul muvelem, mint az irast. Ebbol kifolyolag maximum csak vensegemre fogok kiadni egy memoart, es az Alexandraban majd dedikalodelutanokat tartok kozos anekdotazassal, kavezassal/teazassal/whiskyzessel/palinkazassal. :D
A multkor egyebkent kaptam egy csomo ekezetet e-mailben, .rar kiterjesztessel, de nem tudtam feltelepiteni a gepemre, ugyhogy egyelore maradok fokent olvaso, es ekezet nelkuli kommenter.

MAH224 2017.02.10. 14:27:59

@cardiobascuralis: Ez nem egészen így van. Amire te gondolsz, az a típus család lenne, míg a B738 már egy konkrét típust jelöl (Boeing 737-800).
Ahogyan az Airbus-nál is az A320 család része az A318-A321, úgy Boeing esetében a B737 NG család része a B736, B73G, B738 és B739 típus, melyeket így szokás rövidíteni.

Sia 2017.02.10. 14:28:16

Mondjuk a légiutaskísérő-képzést (ezt így mondják magyarul, jaja) jobban is szervezhetnék. Legutóbb a Korean Air kapcsán robbant ki egy jó kis botrány, képtelenek voltak megfékezni egy ittas, őrjöngő utast. Nem egy Wizz fapadosról beszélünk, hanem egy egyébként kvadrága nemzeti légitársaságról, amiről azt hinné az ember, hogy ha már 400 ezerbe fáj egy jegy, akkor legalább képzett személyetet kap az útra. 4 vagy 5 légiutaskísérő (160 centis, vasággyal 30 kiló koreai lányok) igyekeztek a székében tartani egy dühöngő részeg barmot. Végül aztán pár utas segítéségvel sikerült leszíjazni meg kiütni elektromos szarral. Szerintem alapvetően a legnagyobb gond, hogy a légiutaskísérők felvételekor még mindig inkább azt nézik a legtöbb helyen, hogy csini, filigrán, szép arcú cicababa legyen, nem azt, hogy ért is esetleg a munkájához, vagy sem... Manapság már persze vannak férfi utaskísérők is, de a legtöbblégitársaságnál a csinos lányokat részesítik előnyben. Épp ezért nem tudom komolyan venni a poszt végére írt mondatot. A munkáltató úgy tűnik, sokkal inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy esztétikai látvány legyen a légiutaskísérő, nem pedig arra, hogy vigyázni tudjon az utasra. Ázsiában meg kimaxolják ezt, ott még ráadásul picurkák is a lányok. Mit tud egy ilyen lány kezdeni egy háromszor akkora részeg fasszal? Semmit. Ja, ez a másik, betiltanám az alkoholfogyasztást a gépeken. Ez nem olyan, hogy berúgott a kedves utas, megállítom a buszt és letessékelem. 13 órákat repülni a fedélzeten bűzölgő, részegen kiabáló faszkalapokkal.... nem ezért fizetek!

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.02.10. 15:08:47

@cardiobascuralis: A tipikusan mindenbe beleugató, de semmihez sem értő, tudálékos fasz vagy. Kb. minden blogon. (nem te írtad a múltkor valahová, hogy a Bodrog/Tisza összefolyás nem tud befagyni??)

Rühellek beugatni másoknak, de tőled rendszeresen kiver a víz, nemcsak a stílustól, hanem a nettó baromságoktól is, amiket összehordasz. Ráadásul letiltani sem lehet, mert 100 nicken osztod az észt.

És ez nem csak a B738-as bődületes zöldségedre vonatkozik. Úgyanúgy fogalmad sincs arról, amit a légiirányítók csinálnak.

Ez egy baromi jó blognak indul, normális kommentekkel. Szépen kérlek, legalább ezt ne trollkodd szét!

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 18:14:57

@Sia: Azert nem ilyen egyszeru a helyzet. Nem tudom mashol hogy megy, nalunk viszont van direkt ilyen jellegu (onvedelmi-utasartalmatlanito) trening is. Az viszont mindenkepp a szemelyzet hibaja, ha hagyja addig eszkalalodni a helyzetet, hogy az utast le kelljen szijazni. Eleve az alkoholfogyasztast figyelemmel kell kiserni, illetve megvan, hogyan lehet az alkohollal trukkozni (marmint a szemelyzet reszerol). Raadasul 1-2 kicsi, vekony lanyka van, hogy hatekonyabban, gyorsabban artalmatlanit egy reszeget, mint egy kigyurt izomagy. Magaval az alkoholfogyasztassal nincs gond, a betiltasaval nem jutnal elobbre, a tulzott fogyasztok/abuzalok okozzak a problemat.
Az esztikara helyezett hangsulyrol pedig csak annyi lenne a meglatasom, hogy ez egy ilyen iparag. Kivancsi lennek, hogy egy olyan legitarsasag, ahol csak ex-szovjet, ex-ndk-s sulyemelolanyok lennenek az utaskiserok, es csak feleannyi lenne a jegy egy adott utvonalon, mint mondjuk egy olyan cegnel, ahol szepek a lanyok, a kiszolgalas pedig ugyanolyan lenne, ott vajon milyen lenne a gepek telitettsege? Ha teged ugyanazert a penzert, ugyanugy, Palvin Barbara vagy Geronazzo Maria szolgalna ki, akkor melyik tarsasagot valasztanad?

cardiobascuralis 2017.02.10. 18:15:07

@Szántó Gábor:
Pont a hasonló faszfejek ellen csinálom.
Hátha megdöglesz szívrohamban, és máris jobb hely lesz a világ.

"Úgyanúgy fogalmad sincs arról, amit a légiirányítók csinálnak."
Lehet, hogy kicsivel több, mint neked.

Mondjuk ilyen indítás után max. a kurva anyádtól kérhetsz bármit is. De lehet, hogy ő is csak pofán baszna a retiküljével, amiben a bablevest hordja neked haza a Thököly-Gizella sarokról, ahol ez a fizetsége a dugás után a hajléktalanoktól.

cardiobascuralis 2017.02.10. 18:15:13

@MAH224: @Colonel Maybourne: @Szántó Gábor:
Magyarul nincs olyan, hogy B738.
Köszi, hogy megerősítettétek.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.02.10. 19:05:06

@Tshu-hash: "illetve megvan, hogyan lehet az alkohollal trukkozni (marmint a szemelyzet reszerol)" - Ez a rész érdekelne. 10-12 óra alatt simán bevágok egy liter viszkit, de nem vettem észre semmit. Mondjuk nekem utána sincs problémám a 'thank you' és a 'please' használatával.
Szóval lehet, hogy átvertek?

@cardiobascuralis: Igazad van, itt is csupa idióta dolgozik: flightaware.com/live/aircrafttype/B738

'Lehet, hogy kicsivel több, mint neked.'
Ezt mégis honnan veszed? Mit tudsz arról, hogy én mennyit tudok a légiirányításról?

Amúgy még anyázni sem tudsz rendesen, egyikünk sem budapesti ugyanis + mellé is ment, az ilyeneknél maximum a röhögésbe és szánalomba halok bele, nem szívrohamba.

Innentől szájkaraté off, csak személyesen vagyok hajlandó veled tárgyalni.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.11. 12:04:14

@Szántó Gábor: Ha nem kezdesz el bunkozni a szemelyzettel, akkor nincs gond, foleg, ha nemcsak iszol, hanem eszel is melle. Viszont mivel nem te kevered magadnak az italt (akar tisztan iszod, akar kevered), igy megvan a mod a manipulaciora. Adhatjak higitva, esetleg kicsit huzzak az idot beszelgetessel, rabeszelnek, hogy igyal 1-2 pohar vizet is, ha longdrinket/koktelt iszol, akkor a tetejere megy az alkohol (viszont csak keves), hogy az illata alapjan ne tunjon fel, stb... :D Az pedig szinte mindenki szamara nyilvanvalo, hogy a levegoben kevesebb ital is eleg a berugashoz, ezert is fontos az egyeni monitorozas, ugyanis kulonbozo emberek kulonfelekeppen toleraljak az alkoholt. Lattam mar olyat, aki ket pohar bortol fejreallt, es olyat is, aki egy 8 oras uton 20+ doboz sort ivott meg, es meg kepes volt kulturaltan viselkedni.

cardiobascuralis 2017.02.11. 12:04:49

@Szántó Gábor:
Gondolod, hogy a Gizella-Thököly sarkán csak budapestiek dolgoznak?
Nem, anyád is ott van köztük.

"itt is csupa idióta dolgozik"
Nem tudom, egyiket sem ismerem.
Másrészt az, hogy egy információs honlap mit hogy rövidít, lényegtelen. B738 géptípus nincs, B-737 van, és annak vannak különféle altípusai, jelenleg a 600-900 közötti jelöléssel (de még járnak a 300-500-asok is bőven, sőt, egyes helyeken a 100-200-asok is - ezeknél alapvetően csak a törzs hosszában van eltérés 1-1 csoporton belül).
Esetleg máskor tájékozódj hiteles forrásból:
www.boeing.com/commercial/

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.02.11. 18:14:15

@Tshu-hash: Hmm.. Akkor ok, megnyugodtam :)
Én általában kapok egy poharat az elsőhöz, a többinek meg ott tekerik le a kupakját mellettem, és semmi keverés. :)

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.02.11. 18:14:17

@cardiobascuralis:
'Másrészt az, hogy egy információs honlap mit hogy rövidít, lényegtelen.' - Baromira nem.

Teljesen fogalmatlan vagy. B-737, amit már kétszer is emlegettél, na az nincs. Az ugynis B737. És egészen pontosan a B737-700-as ICAO kódja. A B738 pedig - mily meglepő - a B737-800-é.

Ami meg egy polgári légiközlekedési szabvány. Simán kiírják reptereken a menetrendre, használják hivatalos okmányokon. Sőt! Az ugrókönyvünkbe sem azt kell beírni minden ugrás után, hogy Antonov AN2, hanem AN2.

Nyilvánvalóan zavar van az erőben: A Boing 737-es családra gondoltál, amit soha nem írnak/jelölnek B-737-nek, csak a wannabe légügyi kommenter szakik. A többiek pedig egészen pontosan nevén nevezték a gyereket egy nemzetközileg elfogadott, polgári légiközlekedési szabvány jelölésrendszere alapján.

És ha te nem tudod, hogy a CaCl az a nátrium-klorid, az hadd ne a másikat minősítse!

www.boeing.com/commercial/
Jah, ezek szerint a Boing 727 sem létezik, mert nincs benne a 'hiteles forrásban'.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.11. 19:24:36

@Szántó Gábor: Ha normalisan viselkedsz, akkor nem is fognak veled szorakozni. A leirtak fokent akkor lepnek eletbe, ha a delikvens elkezd elterni a kulturalt viselkedesi normaktol.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.02.12. 22:51:29

@Szántó Gábor: Javítás még belekötés előtt:
'És ha te nem tudod, hogy a CaCl az a nátrium-klorid, az hadd ne a másikat minősítse!'
helyett
És ha te nem tudod, hogy a NaCl az a nátrium-klorid, az hadd ne a másikat minősítse!

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2017.02.13. 12:17:50

@cardiobascuralis: ha jól tippelek, nem sokan "járnak a kedvedben" és így próbálsz kompenzálni. legalábbis hitelesen hozod a 13 éves internetre szabadult, frusztrált kisfiút, hajrá.

a blog érdekes olvasmány, csak így tovább. én is itt dolgozom, csak az IT-n, sokat látom a kollegáid - a büfében főként -, általában ők tűnnek fáradtabbnak nálam :-))
süti beállítások módosítása